annekatrin12

Direktlänk till inlägg 10 september 2012

Sexan vecka 37

Av annekatrin12 annekatrin12 - 10 september 2012 09:34

Vad tror ni händer sen?

  • Nu har vi läst två kapitel av boken. Nu vill jag att ni själva skriver vad ni tror kommer att hända. Blir ju spännande att se om något av det händer.
  • Tänk på stor bokstav och punkt.
  • Ni får även denna gång se vad de andra i gruppen skrivit. Ni får också kommentera varandra.

Ni ska vara klara på söndag klockan 18.00

Anne

 
 
Berfin

Berfin

10 september 2012 15:23

Jag tror att killen åker iväg ifrån de landet med sin båt till ett helt annat land. Som igentligen är där hans familj bor. För att hans familj hade flyttat. Fast han inte visste om det. Sen ser han sina föräldrar på stranden...?

http://37245

annekatrin12 annekatrin12

11 september 2012 06:09

Bra! Det blir spännande att se vad som händer:-)

 
Ingen bild

maryam ~ Girly

10 september 2012 18:26

Jag tror att sen kommer han och vildarna bygga segel och pojken kommer att segla och gå runt havet. Sen kommer han hitta ett stort skepp där hoppar han i och se vem det var i det. Då ser han en stor man som fiskar då berättar pojken till mannen vad som har hänt med honom. Mannen tyckte synd om pojken då fick pojken leva med mannen. De letar och letar till en stad eller ett land men de hittar inte. Till sist hörde de någon som skrek och säger hjälp, hjälp då hoppade mannen och pojken på skeppet då åkte de och letade vem som skrek då hittar de en pojke som skriker och runt honom var hundar och han var rädd så stora mannen stoppade skeppet och hjälpte pojken. Sen tackade pojken och fick gå med de. De gick tillbaka till mannens bo. Dagen efter frågade mannen om han vet någon stans där är stad då sa pojken ja jag vet då åkte alla de tre. De hittade en stad där gick de runt och kollade.... Anne jag ska väl inte skriva hela boken det räcker med de :D

annekatrin12 annekatrin12

11 september 2012 06:12

Bra!
Denna veckan finns inte något som är rätt eller fel. Bra om du läser högt för dig själv vad du skrivit och försöker rätta:-)

 
Ingen bild

AAAALLLLBBBBEEEENNNNIIIITTTT

10 september 2012 19:16

Jag tror att han ändrar sig att han flydde från skeppet.Han kommer att vara dö hungrig.Jag tror att han kommer att vara jätte trött.Jag tror att sjörövarna kommer tillbaka och försöker ta fast honom.

annekatrin12 annekatrin12

11 september 2012 06:15

Bra!
Spännande att läsa vidare:-)

 
Berfin

Berfin

10 september 2012 21:44

Var min läxa rätt eller fel?

http://37245

annekatrin12 annekatrin12

11 september 2012 06:17

Denna veckan finns inget rätt eller fel. Det viktiga är hur ni skriver denna veckan. Jag tittar på meningsbyggnad,stavning och vad ni tror ska hända längre fram i boken.

 
Ingen bild

maryam ~ Girly

11 september 2012 16:09

Anne jag inte rätta därför att jag har skrivit mycket och det är omöjligt att jag skriver det igen

annekatrin12 annekatrin12

12 september 2012 04:57

:-)
Ok, vi ska jobba lite mer med skrivandet när vi träffas. Jag vet att ni har mycket som ska skrivas nu i sexan.Kommer du ihåg vad jag sagt om att ni krånglar till det när ni skriver? Vi hjälps åt. Försök komma ner på läxläsningen också så får du lite mer hjälp med det du har i klassen också:-)

 
Ingen bild

50 david cent

11 september 2012 17:45

Jag tror att han kommer ta sin båt och köra i väg. Och sen kommer han att bli atackerd av de skeppet han rymde hur. Det är vad jag tror :))

annekatrin12 annekatrin12

12 september 2012 04:52

Bra! Men varifrån kommer båten? :-)
Spännande att se vad som händer:-)

 
Ingen bild

Soso

11 september 2012 20:28

Jag tror att pojken kommer segla vidare i havet han kommer åka med båten runt i havet. Jag tror att kan kommer se ett stort skepp med han tänker om han ska in i skeppet och se vem är där inne i skeppet tillslut tänkte han att jag måste gå in i skeppet. Och jag har Blivit stor kan jag också gå in i skeppet och se vem är där. Och har har gått in i skeppet och såg ett stor man och har lite hår som är vit. Mannen sa vem är du och varför är du själv har och segla mannen sa vill du stanna här hos mig pojken sa jag vet inte det. Mannen frågade om vad han hette han sa ag heter Robinson crusoe mannen sa har föräldrar. Pojken sa Ja jag har med dom dög min pappa sa att jag ska gå på skolan men jag har inte tänkt på de. Jag tänkte att jag ska bara ut och segla men jag har inte tänkt på skolan attan ska gå ditt. Pojken gick till stranden kan mannen viste inte att pojken gick mannen seglade till en strand som hette vännen med det var inte pojken son gick ditt det var till ett strand som hette blomman pojken var själv när han såg någon som skrek Robinson crusoe. Pojken blev rädd han sa vad är detta han kollade bakom och såg en man och sedan kollade han framför och såg en till man. Pojken tänker vad ska jag göra jag måste gå här ifrån. Han springer och mannen som är bakom springer inte. Nu är det dans att nu fortsätter med texten nu kan bara läsa den. SLUt!!!!

annekatrin12 annekatrin12

12 september 2012 04:50

Jättebra!
Ska bli spännande se om något av detta kommer att hända:-)

 
Ingen bild

soso

12 september 2012 19:47

anne behöver jag skriva vad ska jag göra skriva om eller skriva forsättningen

annekatrin12 annekatrin12

13 september 2012 07:38

Det är bra om du försöker skriva om. :-)

 
Ingen bild

Soso

14 september 2012 18:08

Jag tror att pojken kommer segla vidare i havet han kommer åka med båten runt i havet. Jag tror att kan kommer se ett stort skepp med han tänker om han ska in i skeppet och se vem är där inne i skeppet tillslut tänkte han att jag måste gå in i skeppet. Och jag har blivit stor kan jag också gå in i skeppet och se vem är där. Och har har gått in i skeppet och såg ett stor man och har lite hår som är vit. Mannen sa vem är du och varför är du själv har och segla mannen sa vill du stanna här hos mig pojken sa jag vet inte det. Mannen frågade om vad han hette han sa ag heter Robinson crusoe mannen sa har föräldrar. Pojken sa Ja jag har med dom dög min pappa sa att jag ska gå på skolan men jag har inte tänkt på de. Jag tänkte att jag ska bara ut och segla men jag har inte tänkt på skolan attan ska gå ditt. Pojken gick till stranden kan mannen viste inte att pojken gick mannen seglade till en strand som hette vännen med det var inte pojken son gick ditt det var till ett strand som hette blomman pojken var själv när han såg någon som skrek Robinson crusoe. Pojken blev rädd han sa vad är detta han kollade bakom och såg en man och sedan kollade han framför och såg en till man. Pojken tänker vad ska jag göra jag måste gå här ifrån. Han springer och mannen som är bakom springer inte. Nu är det dans att nu fortsätter med texten nu kan bara läsa den. SLUT!!!!

annekatrin12 annekatrin12

16 september 2012 14:08

Oj, det var duktigt av dig!
Fortfrande lite svårt läsa. Du glömmer vad vi pratat om:-)

 
Ingen bild

Digo

15 september 2012 15:09

Jag tror att han kommer att hitta mat och sjörövarna kommer att hitta honom men de får inte tag i honom. Sen tar han sin båt och flyr till ett annat land.

:-) :-) :-) :-)

annekatrin12 annekatrin12

16 september 2012 14:07

Ok, då får vi se vad som händer.
Bra meningsbyggnad nu! Tänk på att man oftast får bättre flyt i text om man sätter kommatecken istället för och.

 
Ingen bild

kingen-erik

16 september 2012 12:36

JAG HAR TVÅ SAKER ATT SÄGA
1.jag tror att pojken kommer att bygga en flotte eller en liten båt.
men när han paddlar ut så ser han ett Pirat skepp och springer och gömmer sig i en skog men Piraterna hittar honom tillslut och tar tillbaka honnom

2. Jag tror att han tittar ut på havet så ser han ett Pirat skepp han säger det till de andra
och får hjälp att gömma sig men Piraterna hittar honom och de andra
så alla åker till baka och får jobba åt Piraten

Eiks Läxa :)

annekatrin12 annekatrin12

16 september 2012 14:04

Då får vi se om det stämmer:-)

 
Ingen bild

king

16 september 2012 14:58

Jag tror att pojken seglar iväg sen till stranden. Sen blir han jätte hunrig. Och sen blir jagade från sjövarande. Sen tror jag han i Brasilien

slut!

ses anne på typ måndag och tisdag

annekatrin12 annekatrin12

17 september 2012 14:05

oki

 
Ingen bild

kingen-erik

16 september 2012 17:15

ja men förlåt att den kom lite sent Anne
och jag skrev mitt namn lite fel HAHAHA :P i slutet :-)

 
Ingen bild

kingen-erik

16 september 2012 17:18

En kommentar till Maryam

Men Maryam du kan bara kopiera ditt eget och rätta i stället att skriva om allt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av annekatrin12 annekatrin12 - 5 februari 2013 08:06

  Härligt se att ni jobbar! På torsdag tittar jag in en stund med Nigar! Hoppas vi ses då!   ...

Av annekatrin12 annekatrin12 - 28 januari 2013 13:15

Hej Allihop och välkomna tillbaka! Veckans uppgifter är att 1. Läsa texten: Möt en kramtjuv i köttrymden. 2. Skriva och sortera ord i substantiv, verb och adjektiv(ca 30 sammanlagt). Det kan ni göra här i bloggen. 3. Svara på frågorna om host...

Av annekatrin12 annekatrin12 - 26 november 2012 09:41

Då har vi bloggat färdigt för iår! Till nästa vecka ska ni ha läst ut boken och kunna svara på lite frågor här hos mig. Ni ska också kunna skriva en kort recension!    Vi ses nästa år här på bloggen! Då blir det lite grammatiktävlingar igen   ...

Av annekatrin12 annekatrin12 - 25 november 2012 13:14

Vad duktiga ni varit nu!!!!!!!!!   

Av annekatrin12 annekatrin12 - 23 november 2012 07:42

Snyggt jobbat!   Ibrahim du har lite som jag vill att du titta på! Du kan ju komma ner under dagen ...

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bokblogg fyran

Fyran


Ovido - Quiz & Flashcards