annekatrin12

Alla inlägg under februari 2012

Av annekatrin12 annekatrin12 - 27 februari 2012 13:03

  Ja, då var det dags för lite bloggande igen! Visst är det skönt vara tillbaka i skolan efter lovet!!!Visst är det väl trist behöva vara hemma en hel lång vecka!  

Det förra avsnittet och detta har ju varit ganska tung läsning eller vad tycker ni? Lite har vi ju hunnit prata om det redan idag så jag går direkt till frågorna:

  1. Varför tror ni alla pratade om det här redan nästa dag?
  2. Vad tycker ni om det Kalima säger? " -Tessi får skylla sig själv". Var det hennes fel?
  3. Var det killarnas fel?
  4. Tror ni det hade hänt om killarna inte druckit?
  5. Tror ni det hade hänt om Tessi inte druckit?
  6. Peter S var skolans duktigaste elev och hans pappa hade mycket pengar. Ja så står det i boken. Men vad menar hon då?
  7. Tror ni det blivit bättre om Tessis mamma polisanmält?
  8. Varför tror ni att Tessis mamma inte ville polisanmäla? Hur tror ni Tessi kände sig då?

Ja, det är ett kapitel med många svåra frågor eller hur. Därför tar vi bara halva nu och resten nästa måndag. Det här är ju viktiga frågor.Svar ska finnas senast på söndag morgon så jag har söndagen på mig att skriva  

Av annekatrin12 annekatrin12 - 7 februari 2012 08:13

Denna veckan måste ni också läsa klart kapitlet!!!! Sorry:-)


Uppgiften:

  • Gör en kort sammanfattning av kapitlet:Fest
  • Skriv upp ord som du inte förstår! Var beredd på att jag kommer att fråga om en del ord!!!!!!!!!!!! Vem vet, ni kanske måste svara skriftligt här nästa måndag! Så skriv ner allt ni inte förstår!
  • Anne

Av annekatrin12 annekatrin12 - 2 februari 2012 10:41

   Förlåt att vi inte sjöng för dig idag!!!!

Kom helt av mig i allt tjafs med du vet vilka!!! Så ett förlåt och Grattis på 13-årsdagen!!!!!!!!!!!

Anne

Av annekatrin12 annekatrin12 - 2 februari 2012 09:36

Nu har klass 6 bloggat färdigt! Tillsammans fortsätter vi läsa ut boken om strutsarna och Hadara.

Dom som inte klarat målen då det gäller användningen av Internet är välkomna till mig på läxläsningstiden varje torsdag:-)

Tack till er som varit mycket aktiva både här och på fb!

Nu blir det mycket prov och tester ett tag framåt, så visst kan jag väl vara lite snäll ibland!

Anne

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bokblogg fyran

Fyran


Ovido - Quiz & Flashcards