annekatrin12

Alla inlägg under januari 2012

Av annekatrin12 annekatrin12 - 30 januari 2012 15:36

  • Läs ut det kapitel som heter strejken.
  • Vad tycker du om tjejerna som strejkade?
  • "som flickorna uppfattar som kränkande" säger rektorn. En annan lärare tycker att pojkar är väl pojkar (vem säger så?)
  • Vad tycker du? Är det ok att säga saker till någon annan om den personen kan känna sig kränkt?
  • Var Rebeckas förslag bra eller dåligt? Tror du det kan lösa konflikten på skolan? Räcker det för att alla ska må bra sedan?
  • Att inte fråga Kelima om hon vill hänga med på bio...kan det vara en kränkning?

Var går gränserna för dig? Vad tycker du känns kränkande? Har du varit med om något som du inte velat berätta för någon annan för det känns så skämmigt? Om du inte vill skriva här så skriv till mig på min vanliga mail: annekatrin12@hotmail.com



Av annekatrin12 annekatrin12 - 27 januari 2012 09:09

Louise har fått meddelande om böckerna om Kelima från i höstas!!!!!!!! Det saknas fortfarande två!!!!!!!!!!!!!!

Jag vill ha in dom på måndag!!!!!!!!!!!!!!!!

Av annekatrin12 annekatrin12 - 26 januari 2012 10:43

Ni som har klarat förra veckans uppgift har ingen läxa:-) Ni andra har en vecka till på er att göra förra veckans läxa!

Av annekatrin12 annekatrin12 - 25 januari 2012 16:21

Ja killar!!!! Det var denna veckas läxa!!!! Kolla datumet så ser ni det

Av annekatrin12 annekatrin12 - 24 januari 2012 09:48

Hejsan!

Förra veckans läxläsning var ju inte så bra! Men jag hoppas denna veckan blir bättre!!!!

Gör en kort sammanfattning av första kapitlet i boken som heter: killar

Var finns Kelima? Vem har hon med sig tillbaka till Sverige? Vad har hänt med hans arm?

Vad gjorde dom i elevrummet? Vad var det för speciellt med mannen som besökt dom i klass 8?


Av annekatrin12 annekatrin12 - 19 januari 2012 10:42

Förklara med andra ord:

  • instinktivt
  • skymde
  • nedhukad
  • tingest
  • en vid båge
  • kadaver

Sen vill jag att ni infogar en bild på en schakal i er text!

  

Av annekatrin12 annekatrin12 - 16 januari 2012 15:44

Då är femmorna också igång med bloggandet!

Till nästa måndag vill jag att ni läser kapitel 1 i Kelimas väg.

Ni ska också leta efter fakta om författaren.

  • Vilka fakta har ni hittat?
  • Var hittade ni det, jag vill veta så jag kan gå in och läsa där! ( kommer ni ihåg hur?)(högerklicka med musen i adressfältet högst upp på sidan, tryck på kopiera, gå till det ni skrivit på bloggen och högerklicka igen, tryck på klistra in)

Anne

Av annekatrin12 annekatrin12 - 13 januari 2012 10:47

Hejsan!

Nu har jag ändrat lite i era LPP:er på unikum.

Uppgiften till nästa vecka var:

  • Ta reda på fakta om författarinnan.
  • Tala om var ni hittat informationen ( var på internet? internet adress tack!)
  • Sök,läs och jämför! Tala om vad ni tänker när ni hittar information som inte är lika!

  



Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bokblogg fyran

Fyran


Ovido - Quiz & Flashcards