annekatrin12

Alla inlägg under mars 2012

Av annekatrin12 annekatrin12 - 30 mars 2012 08:00

Sista dagen innan påsklovet! Härligt!

Hoppas nu vi får fint väder så vi kan vara ute mycket!

Jag kommer att titta in här på bloggen och facebook varje dag om ni undrar över något.  

  

Av annekatrin12 annekatrin12 - 28 mars 2012 07:35

Nu blir det ju många veckor vi inte kommer att träffas på måndagar

Så för alla i femman gäller:

  1. Läs ut boken.
  2. Den 16 april har vi ett pass där vi diskuterar boken, var beredda på frågor!
  3. Alla böcker lämnas in den dagen!!!!! OBS!!! De ska tillbaka till biblioteket.
  4. Anne
Av annekatrin12 annekatrin12 - 23 mars 2012 08:09

  Sista gången!!!! Läxa till måndag var att läsa ut och sammanfatta kapitlet vi läste!!!!


Leutrim- boken!!!

Ni har ju ingen lektion med mig på måndag, men läxan ska ni göra iallafall!!!!

Ni har haft två veckor på er!

Klara är Erik och Albenit!

Anne

Av annekatrin12 annekatrin12 - 20 mars 2012 09:47

Albenit: Jag tror du kan bättre så jag vill att du tittar igenom det du skrivit. Ett bra knep: Läs det du skrivit högt! Du ska se att du kan höra vad du behöver ändra på. Sen vill jag att du lyssnar på ord som jag vet du säger rätt men skriver fel. Är det lång eller kort vokal? Kom ihåg: Lång vokal = en konsonant - kort vokal= två konsonanter efter. Men sammanfattningen var bra! Jag behöver ju inte läsa för att förstå vad det handlar om. Perfekt !  


Sroer: Bra att du skrivit om. Du får rättningen i eftermiddag så kan du rätta det och skicka igen.  


Erik: Bra jobbat! Ta ledigt från detta nu till på måndag!  


Av annekatrin12 annekatrin12 - 12 mars 2012 07:40

Ja, ni har ju studiedag på måndag nästa vecka  

Läs färdigt kapitlet som vi började läsa idag. Gör en kort sammanfattning ( kort är inte lika med en mening!) Ni ska skriva så att även den som inte läst ska förstå! Jag vill inte ha ert inlägg dagen innan!!!! Nu har ni två veckor på er så senast nästa måndag är stopp för sammanfattningen! Sen får ni ju en vecka till att rätta till fel  

Av annekatrin12 annekatrin12 - 1 mars 2012 09:50

   Tja, det är väl ungefär så jag känner mig när jag haft er  


Men för att vara säker på att ALLA vet vad som ska göras väljer jag lägga in det här också!


  • Nu läser ni klart boken själva
  • Om ni inte förstår något finns jag här på läxläsningstiden.
  • en bra sammanfattning och vad ni tyckte om boken ( minst ett A4-ark) senast söndagen 25 mars. (ni kan maila den till mig)
  • boken lämnas till Anne på måndag 26 mars

Kram från tanten i källaren  

Presentation

Fråga mig

12 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Bokblogg fyran

Fyran


Ovido - Quiz & Flashcards